الف)کتابها
1-احمدی، بابک(1380)، ساختار و تأویل متن، تهران، نشرمرکز.
2- بینیاز، فتحالله(1388)، درآمدی بر داستاننویسی و روایت شناسی (با اشارهای موجز به آسیبشناسی رمان و داستان کوتاه ایران )، تهران، افراز.
3-حق شناس، علی محمد و دیگران(1382)، فرهنگ معاصر هزاره انگلیسی _ فارسی، تهران، فرهنگ معاصر.
4-داد، سیما(1371)، فرهنگ اصطلاحات ادبی (واژهنامة مفاهیم و اصطلاحات ادبی فارسی و اروپایی به شیوة تطبیقی و توضیحی). تهران، انتشارات مروارید.
5-سبزیان، سعید و جلال الدّین کزازی(1388)، فرهنگ نظریه و نقد ادبی (واژگان ادبیّات و حوزههای ادبی)، تهران، مروارید.
6-محمود، احمد(1389)، درخت انجیر معابد(ج1و2)، تهران، نشر معین.
7-میرصادقی، جمال و میمنت میرصادقی(1388)، واژهنامة هنر داستاننویسی (فرهنگ تفصیلی اصطلاحهای ادبیّات داستانی )، تهران، کتاب مهناز.
ب) مقالات
1-امیرخانی، رضا(1386)، «درخت انجیر معابد، احمد محمود» ادبیّات داستانی، ش56، اردیبهشت، صص10-11.
2-بهروزکیا، کمال(1384-1385)، «درآمدی بر ساختار داستانهای فانتاستیک»، مجلة کتاب ماه کودک و نوجوان، اسفند_فروردین و اردیبهشت، صص115_120.
3-تودورف، تزوتان(1388)، «از غریب تا شگفت». ترجمة انوشیروان گنجیپور، ارغنون (داستانهای عامه پسند)، ش25، مجموعه مقاله، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد، صص63-77.
4-حری، ابوالفضل(1383)، «درآمدی بر شگرف از دیدگاه فروید». فارابی، دورة چهاردهم، س1، ش53، صص45-64.
5-ـــــــــــــ. (1388)، «ژانر وهمناک:شگرف/شگفت در فرج بعد از شدت»، نقد ادبی، س1،ش4،صص7-30.
6-ـــــــــــــ. (1390)، «عجایب نامهها به منزل، ادبیّات وهمناک با نگاهی به برخی حکایتهای کتاب عجایبنامة، هند»، فصلنامة علمی- پژوهشی نقد ادبی، س4، ش16، صص137-164.
7-ـــــــــــ. (1385)، «وهمناک در ادبیّات کهن ایران»، پژوهشهای زبان خارجی، زمستان، ش34، صص61-76.
8-حری، ابوالفضل الف(1385)، «دو دیگاه زاویة دید در مقابل کانونیشدگی»، ادبیّات داستانی، 105، دی، صص68-72.
9-ــــــــــ(1383)،«کانونیشدگی»،مجلّةزیباشناخت،شماره10،صص323-354.
10-خوزان، مریم(1370)، «داستان وهمناک»، نشر دانش ش 65، مرداد و شهریور، صص33- 37.
11-سلیمانی، بلقیس(1380)، «این یک درخت نیست»، مجلة کتاب ماه ادبیّات وفلسفه، ش49، آبان، صص67-69.
12-سلطانی بیاد، مریم و دیگران(1387)، «بررسی عناصر روایت و کانون مشاهده در رمان «سختتر شدن اوضاع»، فصلنامة پژوهشهای ادبی،س5، ش9،بهار، صص27-44.
13-معین الدّینی، فاطمه(1388)، «شگردها و زمینههای تداعی معانی در داستان دا»، نشریة ادبیّات پایداری،ش اوّل، پاییز،صص159-184.
14-(میزگرد با حضور احمد محمود و جمعی از نویسندگان ایران از جمله: گودرزی، زنوری، میر عابدینی،امیر نصری، پرویز، شیرزادی، دهقانی، محمد خانی)کتاب ماه ادبیّات و فلسفه، آبان 1380، صص59-66.
ج) پایاننامه
1-فلامرزی عسگرانی، زهرا(1390)، «تحلیل تطبیقی روایت چند آوا در پنج داستان از مثنوی با برادران کارامازف»، پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشکدة ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند، [چکیده].
د- سایت
2-محسنزاده، فاطمه (1389)، نماد در آثار احمد محمود، در نشانی:
www.matneno.com