1- احمدی گیوی، حسن و انوری، حسن(1389)، دستور زبان فارسی1، چاپ سوم،تهران، انتشارات فاطمی.
2ـ دبیرمقدم، محمد(1388)، پژوهشهای زبانشناختی فارسی مجموعه مقالات، چاپ دوم، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
3- رحیمیان، جلال(1389)، ساخت زبان فارسی، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز.
ب)مقالات
1ـ افراشی، آزیتا و نعیمی حشکوائی، فاطمه (1389)، «تحلیل متون داستانی کودک با رویکرد شعرشناسی شناختی»، مجلّة زبان شناختی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ش2، ص25- 1.
2- شریفی، شهلا و حامدی شیروان، زهرا (1389)، «بررسی استعاره در ادبیّات کودک و نوجوان از دیدگاه زبانشناسی شناختی»، مجلّة تفکّر و کودک، ش دوم، ص63-39.
3- منصوری، مهرزاد (1374)، «نقش قصّه در تربیت کودک»، نشریة روانشناسی و علوم تربیتی تربیت، آبان74، شمارة102، صص18 و 19.
ج) منابع لاتین
1- C.O`Donnell Roy, J.Griffin William, C.Norris Raymond (1967). Syntax of Kindergarten and Elementary School Children: A Transformational Analysis. USA: national council of teachers of English
2- Craint, Stephen and Shankweilert, Donald."syntactic complexity and reading acquisition"
http://www.haskins.yale.edu/sr/sr086/SR086_11.pdf
3-Knowles, murray and Malmkjaer, Kirsten(1995). Language and Control in Children's Literature. United Kingdom
4- Pool,Geoffrey(2002). Syntactic Theory. Great Britain: PALGRAVE
5-VERTALIER, Martine(2009). « approche linguistique des textes de livres pour enfants :pour uell objectifs et quelles pratiques au cours de l`acquisition du language ? » Université PARIS 3 – Sorbonne Nouvelle
د) سایر منابع
1- احمدیپور، طاهره (1390)، «بررسی رده شناختی سازههادرزبان فارسی».
http://roshdmag.ir/weblog/adabiyatfarsi/articles/763.aspx
2- شیخ سنگ تجن، شهین (1391)، «الگوهای زبانی در شعرهای کودکانه».
http://www.persian-language.org/article-1970.html