الف)کتابها:
1- احمدی، بابک(1382)، حقیقت و زیبایی، تهران، نشر مرکز.
2- برسلر، چارلز(1389)، درآمدی بر نظریّهها و روشهای نقد ادبی، تهران، انتشارات نیلوفر.
3- پاینده، حسین(1393)، گشودن رمان ایران در پرتو نظریّه و نقد ادبی، تهران، انتشارات مروارید.
4- دلاور، علی(1383)، روشهای تحقیق پیشرفته، تهران، واحد علوم و تحقیقات.
5- دمپی یر، ویلیام سیسیل(1392)، تاریخ علم، مترجم عبدالحسین آذرنگ، تهران، انتشارات سمت.
6- سرمد، زهره؛ بازرگان هرندی، عبّاس؛ حجازی، الهه(1383)، روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
7- سلدن، رامان؛ ویدوسون، پیتر(1384)، راهنمای نظریّة ادبی معاصر، ترجمة عبّاس مخبر، تهران، نشر طرح نو.
8- شمیسا، سیروس،(1387)، نقد ادبی، تهران، نشر فردوس.
9- فتوحی، محمود(1385)، آیین نگارش مقالة علمی- پژوهشی، تهران، نشر سخن.
10- میرعابدینی، حسن(1377)، صد سال داستاننویسی ایران، تهران، نشر چشمه.
ب)مقالات:
1- آفرین، فریده(1388)، «بررسی رمان شازده احتجاب از چشمانداز نظریّات یونگ»، نقد ادبی، شمارة7، صص36-9.
2- برخواستی، حامد؛ مولودی، فؤاد(1391)، «خوانشی کلانی از شازده احتجاب گلشیری»، ادب پژوهی، شمارة21، صص140-111.
3- تقیزاده، صفدر(1381)، «روششناسی نقد ادبیّات داستانی»، کتاب ماه و ادبیّات و فلسفه، شمارة 54و55، صص33-22.
4- حسن لی، کاووس؛ قلاوندی، زیبا(1388)، «بررسی تکنیکهای روایی در رمان شازده احتجاب هوشنگ گلشیری»، ادب پژوهی، شمارة 7 و 8، صص26-6.
5- دماوندی، مرتضی؛ جعفری کمانگر، فاطمه(1391)، «بررسی تکنیکهای مدرن انعکاس ذهن در رمان شازده احتجاب»، زبان و ادبیّات فارسی، شمارة 73، صص66-33.
6- سیدان، مریم(1387)، «تحلیل و بررسی شازده احتجاب گلشیری با دیدگاه ساختگرایانه»، نقد ادبی، شمارة4، صص82-53.
7- شیری، قهرمان(1391)، «تأثیرپذیری در سرزمین آفرینشگری و داستانهای هوشنگ گلشیری»، تاریخ ادبیّات، شمارة71، صص148-131.
8- قائمی، فرزاد(1391)، «روششناسی و مبانی کاربردی برخورد منتقد با متن در رویکرد نقد که نالگویی/ یونگی و پسایونگی»، پژوهشهای ادبی، شمارة38، صص100-73.
9- قویمی، مهوش(1387)، «بوفکور و شازده احتجاب: دو رمان سورئالیست»، شناخت، شمارة57، صص334-317.
ج)منابع لاتین:
1- Aronowitz, S. (1992). The politicsols identity. Newyork: Routledge.
2- B.Pirie, D. (2002). How to write critical essays. London & Newyork: Routledge.
3- Desmet, C; Sawyer,R. (1999). Shakespeare and Appropriation. London: Routledge.
4- Foucault, M. (1983). The subject and power. Chicago: University of Chicago press.
5- Giroux, I. (1993). Education still under siege. Westport: Bergin & carvey
6- Todorov, T. (1975). The fantastic: a structureal approach to a litrary Genre, trans. Richard Howord: cornell university press.
7- Widdowson, P. (1999). Literature. London: Routledge.
8- Bhabha, H.K. (1995). »Cultural Diversity and cultural Differencs«. The post, colonial studies Reader. London and Nowyork: Routledge.
9- Booth, M. (1999). »Syntax & Paradigm in smart’s Hymns for the musment of children«. Clement Hawes. New York: Martin’s pres