الف)کتابها:
1- آلن، گراهام(1385)، بینامتنیّت، ترجمة یزدان جو، تهران، نشر مرکز.
2- احمدی، بابک (1382)، ساختار و تأوّل متن، تهران، نشر مرکز.
3- باختین، میخاییل(1384)، زیباییشناسی و نظریة رمان، ترجمة آذین حسینزاده، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات هنری.
4- پاژ، اوکتاویو(1381)، تکخوانی و دوصدایی: گفتگو با خوئین ریوس، ترجمة کاوه میرعبّاسی، تهران، نشر نی.
5--------- (1387)، تخیّل مکالمهای جستارهایی دربارة رمان، ترجمة رویا پورآذر، تهران، نشر نی.
6- تودوروف، تزوتان(1377)، منطق گفتگویی میخاییل باختین، ترجمة داریوش کریمی، تهران، نشر مرکز.
7- دولت آبادی، محمود( 1388)، جای خالی سلوچ، تهران، انتشارات چشمه.
8- شهپرزاد، کتایون(1382)، رمان درخت هزار ریشه، ترجمة آذین حسینزاده، تهران، انتشارات معین و انجمن ایرانشناسی فرانسه.
9- غلامحسینزاده، غریبرضا و نگار غلامپور(1387)، میخاییل باختین زندگی، اندیشهها و مفاهیم بنیادین، تهران، انتشارات روزگار.
10- مستور، مصطفی(1379)، مبانی داستان کوتاه، تهران، نشر مرکز.
11- مقدادی، بهرام(1378)، فرهنگ اصطلاحات نقد ادبی از افلاطون تا عصر حاضر، تهران، انتشارات فکر روز.
12- مکاریک، ایرناریما(1384)، دانشنامة نظریههای ادبی معاصر، ترجمة مهران مهاجر و محمّد نبوی، تهران، نشر آگه.
13- میرصادقی، جمال(1383)، داستان وادبیّاتداستان، تهران، انتشارات سورةمهر.
14- میرصادقی(ذوالقدر)، میمنت(1379)، رمانهای معاصر فارسی، تهران، انتشارات نیلوفر.
15- نامور مطلق، بهمن(1390)، درآمدی بر بینامتنیّت: نظریهها و کاربردها، تهران، انتشارات سخن.
ب)مقالات:
1- ابراهیمی، سیّدرضا(1389)، مقایسة تطبیقی شخصیّت پردازی و درونمایه در دو رمان «جای خالی سلوچ» و «خوشه های خشم»، فصلنامة تخصّصی زبان و ادب فارسی، دانشکدة علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سال اوّل، شمارة3.
2- رضی،احمد و محسن بتلاب اکبر آبادی(1389)، منطق الطّیر عطّار و منطق گفتگویی، فصلنامة زبان و ادب فارسی، شمارة47، صص46-29.
3- شمعی، میلاد و بیطرفان، مینو(1389)، تحلیل تطبیقی «جای خالی سلوچ» با رمان «مادر» اثر پرل باک، مجلّة ادبپژوهی، شمارة14، صص91-67.
4-مقدادی، بهرام(1382)، جویس و منطق مکالمه، رویکردی باختینی به اولیس جیمز جویس، تهران، نشریة پژوهشهای زبانهای خارجی، شمارة15.
ج)منابع لاتین:
1- Selden, Raman and Widdoson, peter. A Reader's Guide to Contemporary Literary theory, New York: Harvester Wheatsheaf.